De eerste maand alweer voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu De eerste maand alweer voorbij! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu

De eerste maand alweer voorbij!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 Maart 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi Hoi!

Nou, en dan zit de eerste maand er alweer op. Had ik al gezegd dat de tijd hier super snel gaat?

Afgelopen week ben ik mee geweest naar 2 internaten waar cliënten van de organisatie verblijven. Ik krijg helaas niet altijd alles mee omdat er toch vooral Papiaments wordt gesproken. Maar uiteindelijk begrijp ik wel waar het om gaat en dat is het belangrijkste;). Hier heb ik ook gezien dat het allemaal heel anders gaat dan in Nederland. Veel kinderen zitten hier echt voor langere tijd. Sommige zelfs tot dat ze er klaar voor zijn om zelfstandig te gaan wonen, dit is dan vaak begeleidt maar niet altijd goed geregeld, omdat ze gewoon weg geen ander thuis meer hebben. Op het gebied van opvoeden en zorgen voor je kind wordt hier toch wel anders gedacht. Een collega vertelde dat veel ouders blij zijn als ze werk hebben en hun huis kunnen betalen en men gaat er dan vanuit dat de kinderen zich zelf wel redden. Als dit dan niet lukt komen ze veelal in een internaat terecht. Niet ideaal maar nog altijd beter dan dat ze op straat rondzwerven.
Donderdag heb ik samen met mijn begeleidster ook een gesprek gehad met de directeur van de organisatie waar ik nu mijn afstudeeropdracht uitvoer. Een echte Antilliaan die het belangrijk vindt dat er geregeld onderzoeken worden gedaan binnen de organisatie.

De afgelopen week heb ik ook geprobeerd om te sporten in de vorm van rennen op de loopband. Ik begrijp wel waarom de Antillianen zelf toch wat bredere lichamen hebben. Eigenlijk is het gewoon te warm om hier intensief te bewegen. Gelukkig hebben we daar dan weer het zwembad voor, dat zorgt dan voor een aangename verkoeling.

De laatste paar dagen heeft het af en toe flink geregend. Ook vrijdagavond toen ik naar de FullMoonParty ben gegaan. Dat het helemaal geen volle maan was, terzijde. Op de weg, in de regen en het donker was het best nog even spannend. De wegen zijn er namelijk niet beter op geworden. Door de stof die er op de wegen ligt, hoor je geregeld piepende remmen.

Zondag ben ik op een heel mooi stukje Curaçao geweest. De Grote Knip. Het zal vast niet zo zijn, maar het leek toch echt of hier het water nog blauwer was. Super mooi! Check de foto's.:D Hier zaten ook veel Antillianen die er met hele families ook een gezellige stranddag van maken. Koelbox mee en velen waren aan het bbq'en.

En dan sluit ik dit stukje af met nog even te vermelden dat als het lukt ik de komende week ga beginnen met mijn 1e duikdag. Ik heb besloten om hier mijn PADI te gaan behalen. Ik ben heel benieuwd en heb er in ieder geval veel zin in!

Tot volgende week!

XXX
Judith

  • 03 Maart 2015 - 09:37

    Nathalie:

    Hoi Judith,
    Wat heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Veel plezier nog de komende tijd en succes met jouw eerste duikles.
    Liefs Nathalie, Henny en Rose Xxxx

  • 04 Maart 2015 - 08:20

    Truus Roubroeks:

    Ha Judith ,
    Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat en veel informatie kunt krijgen. De tijd vliegt snel ben nu ook al weer enkele weken in New Zealand en heb op het noorder eiland geweldig veel gezien en prima weer gehad. Ben nu bij Tonny en z'n gezin op het zuider eiland heel gezellig. Hoop dat je veel plezier beleefd aan de duiklessen petje af om dit te gaan doen, groot gelijk. Nog heel veel fijne en leerzame dagen en genieten!!!!! Tot lezens. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Ik ga voor 3 maanden naar Curacao om daar mijn afstudeeropdracht uit te voeren en scriptie te schrijven.

Actief sinds 24 Juli 2021
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6029

Voorgaande reizen:

24 Juli 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

01 Februari 2015 - 30 April 2015

Afstuderen op Curaçao

Landen bezocht: