Een heftige periode - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu Een heftige periode - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu

Een heftige periode

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Het heeft een tijdje geduurd voordat dit verslag er kwam. Vele van jullie zullen inmiddels ook wel begrijpen waarom.
Vorige week zaterdag, 4 april, heeft mijn tante hier op Curaçao de strijd tegen kanker moeten opgeven.
De gezondheid van mijn tante ging in de 2 weken daarvoor heel snel achteruit. We hebben toen ook afgesproken dat ik op het logeeradres bleef.
Deze situatie heeft mijn vader en mijn andere tante doen besluiten om een week Curaçao te boeken zodat ze nog wat tijd samen met mijn tante hier konden doorbrengen. Gelukkig waren zij op tijd hier en kwamen 2 dagen later ook mijn 2 nichtjes over zodat zij met z'n allen nog voor mijn tante hebben kunnen zorgen. Afgelopen vrijdag was haar crematie. Een moeilijke dag waar mooie herinneringen werden opgehaald. Ik vond het fijn dat ik hierbij heb mogen zijn.

Om het eiland over te kunnen crossen heb ik een maandje geleden een auto gehuurd. Ik kan zeggen dat hij mij van A naar B brengt en daar is dan eigenlijk ook alles mee gezegd. Af en toe zorgt dat voor spannende momenten.

Ondertussen probeer ik ook aan mijn scriptie te werken wat redelijk lukt. Ik zit nu in mijn laatste weken hier op het eiland waarmee ik probeer de puntjes op de i te zetten. Ik heb een bezoekje gebracht aan de Universiteit van Curaçao , leuk om te zien.
3 weken geleden liet mijn stagebegeleidster nog even weten dat ze haar ontslag had ingediend. Ze zou me wel blijven begeleiden maar niet dan niet meer op de locatie van Skuchami. Vandaag hebben we haar afscheid gevierd.

Vanaf 23 maart kreeg ik ook nog heel leuk bezoek van Vicky en Stef. Zij zijn hier 11 dagen op vakantie geweest waardoor ik nog een aantal hele leuke dingen heb gedaan. Onder andere de Christoffelberg beklommen en dat was eerlijk gezegd nog best pittig was voor mij. Maar we hebben de top bereikt! Al heb ik dat de dagen erna ook nog goed in mijn benen gevoeld. Museum Kura Hulanda bezocht en samen zijn we op Klein Curaçao geweest.

Afgelopen maandag ben ik naar Seú geweest. Dat was een optocht ter ere van het oogstfeest. Heb ik dus ook nog een beetje cultuur geproefd.

En dan gaat de tijd ineens weer echt heel erg snel en ben ik over nog minder dan 3 weken alweer terug in Nederland. Hopelijk blijft het weer bij jullie goed zodat het mooie kleurtje wat ik inmiddels heb opgedaan ook bijgehouden kan worden.

Bye bye!

PS. Ohja, ik zou het bijna vergeten te vermelden maar 4 april was een dag van 2 uiterste want 's morgens heb ik wel nog even mijn PADI gehaald! Stiekem ben ik hier heel trots op;)

  • 14 April 2015 - 20:19

    Noortje Timmermans:

    Ha judith,
    wat een heftige periode moet dat zijn geweest!! Niet een situatie waarvan je van te voren had verwachtdat je daarin zou komen!
    Hopelijk steunt t je dat je er was voor haar en dat jullie samen nog mooie herinneringen hebben gemaakt!

    Je padi is vet cool! ben ik stiekem wel jaloers op!
    Ondanks alles, GENIET ELKE SECONDE!!! voordat je t weet vraagt iedereen hier weer of je gewend bent.....blegh! hihi

    Have fun!!! (en uiteraard succes met je scriptie!)

    gr Noortje

  • 14 April 2015 - 21:38

    Truus Roubroeks:

    Ha Judith
    Fin om te lezen dat je toch wat afwisseling hebt gehad ondanks de zorgen. Hopelijk kun je nog lekker genieten en de nodige informatie bij elkaar sprokkelen voor je studie. De laatste weken gaan best wel vlug. Heel veel groetjes vanaf de Vurenhof en natuurlijk genieten

  • 14 April 2015 - 22:14

    Nicole:

    Judith, wat heftig allemaal.
    Maar oh zo mooi dat je wel alles nog samen hebt kunnen meemaken.
    Dit zal voor altijd bij je blijven.
    Hopelijk kunnen jullie dit een plaats geven.

    Heel gaaf dat je je PADI hebt gehaald!!
    Nu mag je overal duiken, hoe gaaf is dat.

    Tot snel weer in Nederland en alvast succes met de scriptie.

    Groetjes Nicole, Marijn, Sven, Finn en Tijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Ik ga voor 3 maanden naar Curacao om daar mijn afstudeeropdracht uit te voeren en scriptie te schrijven.

Actief sinds 24 Juli 2021
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 6034

Voorgaande reizen:

24 Juli 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

01 Februari 2015 - 30 April 2015

Afstuderen op Curaçao

Landen bezocht: