Carnaval op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu Carnaval op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Judith Peters - WaarBenJij.nu

Carnaval op Curaçao

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Alaaf!
Tenminste, voor de mensen die nu flink aan het carnavallen zijn.
Bon dia!
Voor diegene die geen carnaval vieren.

Ik ga weer verder met vertellen wat ik hier zo allemaal beleef op Curaçao.
Vorige week ben ik begonnen met 2,5 dag stage. Het begin voor de scriptie is gemaakt! Op dit moment kan ik nog even niet zo heel veel doen. Aangezien hier de carnaval het hoogtepunt van het jaar is zijn scholen deze dicht. Vandaag is zelfs een nationale feest- en dus vrije dag.

Dinsdag heb ik hier voor mezelf gekookt en ook weer een grens verlegd. Jaja ik heb 2 hele manden was gestreken;D. Een hele ervaring haha. Woensdagmiddag gezwommen thuis en 's avonds wat gaan drinken bij de Papagayo Bar. Dit is aan de Jan Thiel Baai. 10 jaar geleden zat ik hier met mijn familie in een resort en 5 jaar geleden heb ik gezien dat ze dit gebied flink aan het opknappen waren. Nu herkende ik het bijna niet meer terug. Ik wil hier binnenkort ook nog een keer overdag terug om te zien hoe het allemaal geworden is.

Donderdag ben ik voor het eerst wat gaan winkelen hier. In de buurt Salina zijn veel leuke boetiekjes. Het is heel grappig om te zien dat er ook een grote DA is en er bijvoorbeeld kleding van bekende merken uit Nederland in de winkeltjes ligt. Langzaam begin ik ook steeds meer te herkennen en is het niet meer zo zoeken tijdens het rijden.

Vrijdag ben ik samen met Leandra & Marloes, 2 mede-studenten van Social Work naar Port Marie geweest. Dit strand staat hoog in het rijtje van mooiste stranden. Hier is ook niets over gelogen. Voor het eerst gesnorkeld hier. Mooi om alle vissen en kleine stukjes koraal onder water te kunnen bekijken! Op de terugweg nog even moeten zoeken naar de weg aangezien er wegen werden afgesloten voor de Tiener Parade 's avonds. Iedere groep (kinderen, jongeren en volwassenen) hebben hier hun eigen optocht.
's Avonds uit gaan eten en daarna nog even op stap. Daar had ik afgesproken met Marloes & Leandra. In een Café de Tijd zou carnaval gevierd worden zoals in Nederland, dat leek ons erg leuk. Het was toch vooral meer zoals wij het après-ski kennen. De Hollandse muziek was toch niet zo onze favoriet. Nog even door gelopen naar een café waar bandjes speelde.

Zaterdag gewassen en gepoetst. 's Middags bezoek van een nichtje van mijn oom met haart partner en dochtertje van bijna 1. Met zijn allen even gezwommen. 's Avonds met mijn tante naar Hemel op Aarde gekeken. Ik had deze film al een keer gezien maar vond hem weer heel mooi.
Gisteren met ik met ik met de vriendin van mijn nichtje samen naar de "Gran Marcha" gaan kijken. De grote optocht van Curaçao gaan kijken. Nou ik heb wel respect voor de mensen die hieraan meedoen. Zoals verwacht duurde het wel even voordat de parade langs trok. De deelnemers waren allemaal heel mooi verkleed en opgemaakt. Dan hebben ze nog iets op hun rug en op hun hoofd en dat in 30 graden! Naast de kant was het ook warm maar ik was gelukkig goed voorbereid met voldoende water, zonnebrand en mijn hoedje. En dan hebben wij ook nog niet eens alcohol gedronken want dat vloeit ook hier rijkelijk tijdens de Parade. Tussen half 2 en 6 uur hebben we toen naar de optocht gekeken. 's Avonds nog naar Boer Zoekt Vrouw gekeken. Ned. 1,2 en 3 zijn hier te ontvangen op de televisie. Toch wel handig af en toe:)

En zo zit mijn 2e week op het eiland er weer op.
Geniet nog van de laatste 2 dagen Vastelaovend. Ik volg jullie wel via Facebook!

xxxx Judith


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Ik ga voor 3 maanden naar Curacao om daar mijn afstudeeropdracht uit te voeren en scriptie te schrijven.

Actief sinds 24 Juli 2021
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6051

Voorgaande reizen:

24 Juli 2021 - 31 December 2021

Mijn eerste reis

01 Februari 2015 - 30 April 2015

Afstuderen op Curaçao

Landen bezocht: